Šodien pastā, diskutējot par grozījumiem makšķerēšanas noteikumos, iekrita viens dienasgrāmatas vērts teksts:
Ķēdes suņa dzīve demokrātiskā valstī
Demokrātiskā valstī katram ķēdē piesietam sunim ir savs saimnieks tā ir
objektīva realitāte. Saimnieks pēc saviem ieskatiem var turēt ķēdē piesietu
vienu vai vairākus suņus tās ir viņa likumīgās tiesības. Visiem ķēdē
piesietajiem suņiem ir kakla siksnas tā ir vienlīdzība.
Ķēdē piesietais suns var riet un var neriet
tā ir vārda brīvība. Ķēdes suns var riet uz ko vien viņš grib, izņemot
saimnieku tā ir uzskatu brīvība. Ķēdē piesiets suns var riet, skraidot, lēkājot
un raustot ķēdi, bet var arī riet sēžot un stāvot uz vietas tā ir izvēles
brīvība. Par savu riešanu ķēdes suns var saņemt kā atzinību, tā arī pērienu ar
nūju tās ir viņa tiesības uz izglītību. Saimnieks suņa ķēdei var mainīt
garumu tā ir mērķtiecīga jaunu iespēju radīšana.
Ķēdē piesiets suns var gulēt būdā un var gulēt ārpus būdas tā ir
pārvietošanās brīvība. Ķēdē piesiets suns var nokārtot savas dabiskās
vajadzības jebkurā savas būdas pusē, vai pat būdas priekšā tās ir viņa
tiesības uz privāto dzīvi. Savu seksuālo tieksmju apmierināšanai ķēdē
piesietais suns var izmantot jebkuru objektu, kas ienāk viņa ķēdes sniedzamības
zonā tās ir tiesības uz brīvo seksu un brīvu seksuālo orientāciju.
Sava saimnieka priekšā suns var lēkāt un luncināt asti, vai arī līst uz vēdera
un luncināt asti tās ir viņa tiesības brīvi paust savu viedokli. Arī slikta
saimnieka priekšā ķēdes suns luncina asti tā ir tolerance.
Ķēdē piesiets suns pārtiek tikai no tā, ko viņam saimnieks ieliek bļodiņā tā
ir reālpolitika. Liekot lielāku vai mazāku barības daudzumu bļodiņā, saimnieks
stimulē materiālo ieinteresētību ar tirgus ekonomikas metodēm.
Ja bļodiņas saturs kļuvis šķidrāks, bet tā
kopējais apjoms paliek nemainīgs tā ir inflācija. Ja ķēdes suns norok zemē
kaulu tas ir ilgtermiņa noguldījums pensiju fondā. Ja sētā iemaldījies
klaiņojošu suņu bars iedzen ķēdē piesieto suni būdā, izēd viņa bļodiņu tukšu,
izrok un pievāc visus viņa noglabātos kaulus tā ir likumsakarīga
globalizācijas procesu ietekme uz vietējo ekonomiku.
Ar laiku, ķēde suni var padarīt vairāk vai mazāk niknu tā ir emocionāla
izaugsme personības veidošanās procesā. Ja viens ķēdē piesietais suns norej
kādu garāmgājēju, tad visdrīzāk to pašu darīs arī citi ķēdē piesietie suņi
kaimiņu mājās tā ir solidaritāte un vienotība. Gandrīz visiem ķēdes suņiem,
ķēde ar laiku kļūst par neatņemamu dzīves sastāvdaļu un viņi pat nespēj
iedomāties savu dzīvi bez tās.
Demokrātiskā valstī ķēdē piesieto suņu tiesības aizsargā daudzas politiskas un
sabiedriskas organizācijas, tikai paši ķēdē piesietie suņi par to neko nezina.
Ja ķēdē piesietais suns naktī gaudo uz mēnesi un neļauj saimniekam mierīgi
gulēt, tas liecina par pārlieku emocionalitāti, kas traucē pieņemt
konstruktīvus lēmumus, demokrātisko vērtību apšaubīšanu vai pat slēptu tieksmi
uz terorismu. Šajā gadījumā parasti tiek veikta uzvedības korekcija. To izdara,
atbilstoši pārskatot reālpolitiku (barības daudzumu bļodiņā) vai arī realizējot
tiesības uz izglītību (pēriens ar nūju).
Ja suns kļuvis pārāk vecs, pietiekoši skaļi nerej, vai arī rej uz nepareizajiem
cilvēkiem, viņu likvidē tā ir objektīva nepieciešamība. Suņa likvidēšana tiek
veikta, nevis pielietojot šaujamieročus vai sitot ar mietu, bet gan izdarot
mazsāpīgu, nāvējošu injekciju tas ir humānisms.
Pasaulē visām dzīvām būtnēm ir kaut kas kopīgs.
Arī cilvēkiem un suņiem.
Zem šitā es arī ar prieku parakstos.
|