Kā padarīt dienu jautrāku, ja piezvana pārdevējs pa telefonu1. Ja tev vēlas piedāvāt bankas
kredītu, saki, ka nupat esi iesniedzis dokumentus bankrota uzsākšanai un
kāda naudas summiņa tieši šobrīd lieliski noderētu. Pajautā: Cik ilgu
laiku es varēšu naudu paturēt? Vai tā man kādreiz būs jāatdod, jeb varēs
kā ar pārējiem aizņēmumiem, kurus es ņēmu pirms bankrota?"
2. Ja tev pajautā: Kā jums sokas?",
saki: Kāpēc jūs to vēlaties zināt?". Vai ari: Es tiešām priecājos, ka
jūs pajautājāt, jo mūsdienās cilvēki ir tik egoistiski un nevienam
neinteresē kā otram iet... pirms mēneša man diagnosticēja kuņģa čūlu un
jau trešo gadu es cīnos ar ūdeni ceļgalā, bet vakar man nomira suns..."
Kad pārdevējs mēģinās atgriezties pie pārdošanas, nelaid viņu pie vārda
un turpini stāstīt par savām problēmām.
3. Ja zvanītājs saka, ka ir Jānis
Bērziņš no uzņēmuma XYZ", palūdz viņam atkārtot savu vārdu. Tad palūdz
lai lēnāk nosauc uzņēmuma nosaukumu un kā tas pareizi rakstās. Pajautā,
kur atrodas uzņēmums, cik sen viņš tajā jau strādā... Turpini uzdot
personīgus jautājumus tik ilgi, cik tas ir nepieciešams.
4. Šī metode ir piemērota, ja tu esi
vīrietis. Pārdevējs pa telefonu: Labdien, jums zvana Līga Bērziņa no
uzņēmuma XYZ"... Tu: Uzgaidiet mirklīti". (dažu sekunžu pauze un
turpini aizsmakušā balsī) Labi, tagad varam turpināt. Kas tev šobrīd ir
mugurā?".
5. Skaļā balsī iesaucies: Līga! Vai
tiešām tā esi tu?! Es nespēju noticēt. Kā tev visu šo laiku ir klājies?"
Tas Līgai radīs kādu pārdomu mirkli, kurš izraus viņu no ikdienas
rutīnas, mēģinot atcerēties, no kurienes viņa tevi varētu pazīt.
6. Uz katru apgalvojumu, vai jautājumu,
ko saka pārdevējs, saki nē". Atkāto šo vārdu dažādās intonācijās un
centies pielāgoties pārdevēja runas ritmam. Mēģini tikai ar šo vienu
vārdu panākt, lai pārdevējs pēc iespējas ilgāk nenoliek klausulīti. 5
minūtes jau ir ļoti labs rādītājs, bet tu vari vairāk.
7. Ja pārdevējs piedāvā mobilā telefona
plānu, kas paredz bezmaksas zvanus draugiem un ģimenei, aizkapa balsī
atbildi: Man vairs nav neviena drauga... Vai tu, lūdzu, nevēlētos būt
mans draugs?..."
8. Ja pārdevējs piedāvā paklāju
tīrīšanas pakalpojumus: Jūs variet no paklāja iztīrīt asinis? Un kazas
asinis vai cilvēka? Vai vistas asinis arī?"
9. Ļauj pārdevējam norunāt visu savu
runājamo, ik pa brīdim tikai iestarpinot dažādus sajūsmas apliecinājumus
Ooo, lieliski, tas gan ir labi..." Kad pārdevēja jautās, vai tu vēlies
iegādāties piedāvāto preci, pajautā, vai viņa piekritīs tevi apprecēt.
Uz zvanītājas izbrīnu atbildi, ka tu nevari ar pilnīgi svešiem cilvēkiem
ielaisties darījumos.
10. Saki, ka uz pus slodzi strādā tajā
pašā uzņēmumā, no kura zvana pārdevējs. Pārdevējs: Mani sauc Jānis
Bērziņš, es zvanu no Kociņi Internešional.". Tu: Kociņi Internešional!
Es arī strādāju tajā uzņēmumā! No kurienes tu zvani?" Pārdevējs: No
Rīgas." Tu: Ak Rīgas birojs. Kā jums tur labi klājas? Kāds laiks Rīgā?
Tiešām žēl, ka uzņēmumā ir noteikti ierobežojumi darbiniekiem, kas
neļauj izmantot uzņēmuma speciālos piedāvājumus. Tad jau tiksimies
sapulcē!".
11. Pasaki, ka šobrīd esi aizņemts un
lai viņš atstāj tev savu telefona numuru kad atbrīvosies, atzvanīsi.
Pārdevēji pa telefonu visbiežāk zvana no zvanu centriem un numuru nevar
iedot. Ja viņš atsaka, palūdz, lai iedod mājas telefonu tu piezvanīsi
vakarā. Kad viņš atbildēs, ka nevēlās dot mājas telefonu un lai tu viņam
zvanītu vakarā, atbildi: Nu tad beidzot! Beidzot tu saprati, kā jūtos
es." (protams, smaidot).(C) |