|
Dienasgrāmatas (blogi)
Una332, 30-07-2010 18:26 |
|
72 |
Dvesele.......... Tālākai izpētei ir jābūt skaidrībai par Pasaules pirmelementu. Faless ir teicis: Dievs ir Pasaules prāts (gr.). Platons uzskatīja, ka šis Pasaules Prāts ir kosmoss, gr., kr., arī (Visums). Šinī vārdā ir ietverts vārds (prāts), kas apliecina iepriekš teikto. Tātad - visa pamatā ir Universālais Pasaules Prāts/Gars () un no tā tālāk emanē viss pārējais, arī dvēsele. Tālākās evolūcijas gaitā tiek radīts saprāts un pēc tam miesa. Bībeles tematikā šo Universālā Prāta/Gara izpausmi simbolizē Ādams un Ieva Paradīzes dārzā pirms grēkā krišanas: Un radīja Dievs austrumos Ēdenes dārzu un nolika tur cilvēku, kuru bija radījis. Tālākajā radīšanas ciklā tika radīts Saprāts (lat.intellectus, gr., , , kr.), resp., Ādams un Ieva pēc grēkā krišanas: Un atvērās tiem abiem acis un ieraudzīja tie, ka ir kaili . Un nobeigumā: Taisīja Dievs Ādamam un viņa sievai ādas drānas un izraidīja tos no Paradīzes dārza , tika radīts miesiskais cilvēks. Daži gnosticisma pārstāvji uzsvēra, ka cilvēka radīšanas aktā ir piedalījušies kā Gaišie, tā arī Tumšie Kosmosa spēki Gaišie ir radījuši trīs augstākos cilvēka auras plānus, bet Tumšie trīs zemākos, bet galveno auras plānu mentālo (sansk. manas) - ir radījuši abi kopā, augstāko Manas Gaišie, zemāko Manas Tumšie un tieši šis plāns mentālais, saprātīgās domāšanas plāns ir vieta, kur notiek cīņa starp gaismu un tumsu, cilvēka organismā šī vieta ir sirds, viena no dvēseles atrašanās vietām. Pēc Kabalas mācības šo dvēseles atrašanās vietu sauc senebr. (Ruah, psihiskā jeb saprātīgā dvēsele). Bez šīs Psihiskās jeb saprātīgās dvēseles Kabala runā vēl par Dievišķo dvēseli (Nešama) un Instinktīvo jeb dzīvniecisko dvēseli (Nefeš). Papjus šīs dvēseles novieto attiecīgi sirdī, galvā un aknās. Šīs vairākās dvēseles atrašanās vietas ir jāsaprot kā attiecīgi cilvēka apziņas stāvokļi, resp. cilvēks var domāt gan par garīgo, gan par psihisko un gan par materiālo, tas pats notiek arī ar dvēseli. Dvēsele ir unikāla daudzdimensionāla būtne, kurai ir spēja ceļot laiktelpā no augstākajām dimensijām uz mūsu pasaules 3.dimensiju un atpakaļ, Garam šāda spēja, ceļot laiktelpā, ir liegta. Šīs Gara funkcijas izpilda dvēsele un tā dvēseles jeb apziņas daļa, kura saistās ar Garu ir šī tīrā, baltā, gaišā, labā dvēsele, bet tā, kura saistās ar Matēriju ir šī te tumšā, melnā, netīrā, sliktā. Savādāk nevar būt. Atrodoties gaismā tu pats kļūsti gaišs, atrodoties tumsā tu kļūsti tumšs. Līdz ar to viena no svarīgākajām dvēseles nepieciešamībām ir tās spēja attīrīties, jo kā jau teikts iepriekš dvēsele ir Gara drānas un, kā katrs tērps, tas tiek periodiski nosmērēts un ir jāmazgā. Bet kas tad ir tas, kas nosmērē šīs drēbes? Tas ir grēks, netikums, tieksmes un vēlmes pēc pārmērīgiem materiāliem labumiem un izklaidēm. Jau antīkajā senatnē tie, kuri turēja paklausībā tautu, to zināja un piedāvāja tautai maizi un izpriecas . Kā teiktu filozofs: Nekas nemainās zem šīs saules, mūsdienās notiek tieši tas pats, lai gan ar maizi ir tā, kā ir, toties izklaides čum un mudž kā daudz galvu pūķis. Senindiešu Ētisko noteikumu Zelta grāmata māca: Par skolnieku (mācekli) var būt tikai tas, kurš ir stingri nolēmis attīrīt savu sirdi, iznīcināt savu egoismu un attīstīt savas augstākās intuitīvās spējas kalpošanai pasaulei, atvieglojot tās ciešanas un tumsonību. Godkāre ir cilvēka ienaidnieks un lielākais kārdinātājs. Meklē savā sirdī visa ļaunuma sakni un izrauj to. Pati grūtākā lieta tavai izprašanai ir tava sirds, bet nebaidies - ej un dari, Dievs ir ar tevi.
|
Tavs komentārs
Komentārus var pievienot tikai reģistrēti lietotāji.
|