Nūjošana gar jūru, vai bez jūras . Labdien, tuvie, ij tālie pasaku aizspogulijas izVirtuālie tautieši, HOHO pasažieri ;-))) Laidīs vaļā ar.. goč pendel, par to modīgo nūjošanu....................nūjo tu, nūjo es, nūjo visas papardes :-))) Allaž kā parasti pastaigājoties meža, pie jūras, vai kur citur, esmu novērojis ( patīkas man palūrēties;-))) laikam ģenetika tāda ) "nūjotājas".....( laikam gan vīreļiem ar nūjām tenterēties ir zem sava vīrišķā goda, vismaz bez polša ribās ), bet..... dīvaini man liekas tas , ka tās nūjas, vairums gadijumos ir kā lieki elementi, nokareni piestipināti pie vārgajām sievišķīgajām rociņām, bet sejā smaids un prieks ( kas nav mazsvarīgi pakaļkustingā) , "es nūjoju ". Nūjošana ir izcēlusies Suomu zemēs, vasaras sezonā trenējoties biatlonistiem, ij citiem slēpju pavēlniekiem 80 gados. Lieta laba, noderīga, kā jebkas cits, kas liek spert lieku soli, neizmantojot liftu braucienam no pirmā uz otro stāvu sēdoša darba vietā, pakaļ kārtējai `buločkai"vai kapejai, ar kārtas nr.5 ;-)))) Būtībā, es uzskatu no personiskas prakses, ka nūjas ir nepieciešamas garākās pastaigās, kas nesaistās ar skriešanu. Mans iemīļots maršuts, ejot, paskrienot, ir netālā Brasas stacija, Vecāķi ( 15 min brauciena, biļeta 80 c ), vai biežāk Carnikava ( 40 min brauciens, biļete 1, 4 eu ) tad iepirkšanas vietējā lielveikalā ( turpat pie pārbrauktuves ), brokastis ar kapeju, desiņu uzcepšanu piknika vietā pie Gaujas ( jāiet apm 800m līdz "jaunajam `gājēju tiltam par Gauju, tad nedaudz jūras virzienā ) Gājiens gar jūru, ar peldēšanās elementiem( atbilstoši klimaksam ), tā kā eju es ātri, ar vai bez nūjām, Carnikava-Vecāķi apm 1 st ( par līdzņemajām mantām piem. ūdeni, jāpadomā laicīgi, piem Carnikavā, jo Vecāķos ir cenas kā kūrortā, un pieejamu pierasto veikalu maz ) Tāpat Vecāķi-Mangaļsalas mols, apm 1 st, pastaiga par molu prasīs papildus nesteidzīgu laiku. Pastaigu var beigt pirms mola, nedaudz aiz nogrimušā zviedru betona kuģa "Katelina`, kur vairāk kā labi iekārtota atpūtas vieta, ar izliktu dēļu celiņu līdz autostāvietai, kas ir pavisam netālu bo 24 autobusa ( Mangaļsala-Abrenes iela ) galapunkta. Minētajā atpūtas vietā, no paša mola, vai soliņiem pie mola var ar binokel, vai uz acc:-)))) vērot ienkošos, izejošos gan pasažieru, gan konteinerKuģus. P.S. Nogrimušais zviedru kuģis `Katelina ` ir strandējis ( avārija jūrnieku mēlē ) mēģinot `ietrāpīt ` Daugavas mutē 50mitajos gados. Zviedru izcelsmes kuģis kontrobandā ir vedis kanniņās sapakotu spirtu, un pēc avārijas vietējie ar lielu prieku ir lasijuši piekrastē izskalotās spirta kanniņas. Kapēc kuģis avarēja ? laikam tāpēc.. ka veda spirtu ;-))))) kā ta braucienā komandai bez degustācijas ! Mūsdienās ir redzamas divas kuģa atlūzas, man gan no bērnības redzētā šķiet ka tās senajos laikos bijušas trīs. Sens Mangaļsalas aborigēns stāstija ka senākos laikos, viņi no kuģa atlūzām, piebraucot ar laiviņu lieliski ar gruntsmakškerēm ķeruši daudz jūras zušu. Lūrot ar binikel, uz kuģa atliekām, redzams ka to iecienijuši-kolonizējuši jūras putni. Kas man škiet interesanti, kuģis ir būvēts noo armbetona, tāpat kā jahta Milda, ar kuru Gaiļu Māris apceļoja pasauli. Kā tas betons, kas mums liekas smags un ātri grimstošs, der kuģu būvei, to jums drīzāk apstāstīs kāds zinātājs, vai `jūras vilks " Katrā ziņa "Ceļs tukstots jūdžu garumā, sākas no viena soļa " Par Prokopčuku nepiedzimst, par viņu kļust Veiksmi privātā slinkuma celulīta pakaļkustingā ;-)))))) Jūsu In&Janka..... ar nūjām. |