FILMAS APSVEIKUMI VĀRDA DIENAS ČATS REKLĀMA oHo.lv
Lai lietošana būtu ērtāka, lūdzu, pagriez savu tālruni!
Reģistrētiem lietotājiem

Reģistrēties Aizmirsu paroli!

Dienasgrāmatas (blogi)

Radists,  04-03-2015 18:35  17

Indija - ielu tirgotāji

Tikai atrodoties šeit Indijā es pieredzēju tik iespaidīgu cilvēka izturību un neatlaidību! :)
Mūsdienās diezgan ierasta prakse ir visādu sīkumu tirgošana no rokām uz ielas, piemēram, šķiltavas, pildspalvas, avīzes utt. Pie mums Latvijā to tik spilgti neesmu ievērojis, bet citās valstīs tā ir vesela biznesa industrija! Tāpat tas ir arī Indijā. Krustojumos stāv dažādi cilvēki, sākot no pavisam maziem, nošmulējušies bērniem, kuri knapi spēj aizniegties līdz automāšīnas logam, un beidzot ar pavisam veciem un sirmiem onkuļiem un tantēm. Šie cilvēki tirgo dažnedažadākās gan vajadzīgas, gan ne tik vajadzīgas lietas. Piemēram, mazie bērni tirgo puķes, nu tādas puķes ar Indijas kolorītu, t.i. puķītes tirgo pa vienai, jau nedaudz pavītušas, bet tomēr savā ziņā skaistas :) Tiek tirgotas krelles, salvetes, avīzes, žurnāli un vēl daudz un dažādas lietas. Arī pati tirgošana ir diezgan interesants process - tirgotāji savus "potenciālos pircējus" sagaida krustojumos un, kad iedegas sarkanā gaisma un automāšīnas, tuk-tuki, motocikli apstājas, dodas piedāvāt savas preces "laimīgajiem pircējiem". Vispirms preces tiek piedāvātas ārzemniekiem un bagātākiem cilvēkiem. Tos ir viegli atšķirt - ārzemnieki ... ar savādāku/atšķirīgu ādas krāsu, bagātāki cilvēki ... tie kuri pārvietojas ar augstākas klases un nesadauzītām/nesaskrāpētām automašīnām. Ja pamatklases automāšīnas ir Suzuki-Maruti busiņš, Hyundai i10, Honda City utml., tad netrūkst arī augstāās klases auto Audi A4, Audi Q7, BMW 7 series, Mercedes utml. Ņemot vērā, ka tirdzniecība parasti notiek lielākos krustojumos, t.i. 4 "eiropas joslas" katrā virzienā, tas ir aptuveni 6 vai 7 "indijas joslas" :) katrā virzienā, tad tirdzniecība nav pārāk droša. Vēl ir jāņem vērā, ka apstājoties attālums starp automašīnām gan priekšā, gan aizmugurē, reti kad pārsniedz 10-12cm. Par attālumu uz sāniem vispār var nerunāt, jo 7cm līdz blakus stāvošajam transporta līdzeklim jau ir uzskatāma, ja ne par izšķērdību, tad par nepieklājību nu jau noteikti ;) Tā kā sānu atpakaļskata spogulīšu daudzām automašīnām vairs nav, vai arī tie ir tīšām nolocīti un tos īsti neviens neizmanto, tad tie 7cm ir vēl tuvāk :) Pārdevēji veikli manevrē starp automašīnām līdz pat brīdim, kad iedegas zaļais luksofora signāls un tad dodas atpakaļ uz ceļa nomali (ne visur ir ietves). Ja gadījumā "potenciālais klients" izrāda interesi, tad var uzkavēties arī ilgāk, t.i. kad deg zaļā gaisma un tikai tad, traucējot satiksmi, atgriezties savā "bāzē".
Visā šajā pats interesantākais ir tas, ka šāda satiksmes bremzēšana un trucēšana tiek uztverta mierīgi! Nav nekādas agresijas, naida, dūru vicināšanas, negatīvisma, lamāšanās utt. kā tas ir pie mums!!! Tur maksimums ko šoferi izdara ir... pareizi.... uztaurē un mierīgi brauc tālāk! Arī tā taurēšana ir tikai tik daudz, lai tikai pievērstu gājēja vai pārdevēja uzmanību, nevis 3 stāvīga lamāšanās un signāla spiešana līdz brīdim, kad atrodas jau 150m attālumā no tās vietas, kur tas notika. Šoferi šeit šādu situāciju uztver daudz mierīgāk un krietni vien iecietīgāk nekā pie mums :)
Ir arī sava pārdošanas specifika - mazie bērni iet klāt automāšīnām, piedāvā preces un pat nekautrējas bāzties iekšā attaisītajos logos vai pat paši taisīt vaļā taksometru durvis (pats arī esmu piedzīvojis šādus momentus), kuros sēž ārzemnieki. Ja jūs izdarāt tādu kļūdu, ka paņemat rokās preci, tad atkauties no pārdevējiem ir gandrīz neiespējami :) Ja jūs domājat, ka jūs tas neskar, ja ejat kājām, tad jūs smagi maldāties! Mazie "tirdzniecības menedžeri" un "merčendaizeri" sekos jums līdzi kā ēnas arī tad, kad mēģināsiet šķērsot krustojumu kā kājāmgājējs un piedāvās tās pašas krellītes, puķes utt. :)
Bet vissatriecošāko "pārdošanas aģentu", kuru apskaudīs gan Dormeo matraču pārdevēji, gan VIASAT/LMT/TELE2 zvanu centra darbinieki, gan bezkaunīgi melīgie ūdens filtru pārdevēji, es redzēju šeit Delhi! Vienā vakarā braucām no darīšanām uz viesnīcu ar 2 taksometriem. Es braucu 2. taksometrā, kurš brauca aizmugurē. Krustojumā abi taksometri apstājās un kā pierasts klāt pienāk tirgotāji. Šoreiz tas bija pusaudzis puisis, kurš piedāvāja grāmatas. Viņš uz rokām turēja paprāvu kaudzi ar grāmatām (kaut kas ap 20-25 gab.). Tās bija saliktas viena uz otras un atspiestas pret krūtīm, kaudze sniedzās viņam līdz zodam un ar zodu viņš tās arī pieturēja, lai neslīd prom un nekrīt nost. Viņš pienāca mūsu taksim no aizmugures tieši pie mana pusatvērtā loga (es sēdēju priekšā pasažiera vietā). Tā kā ne vēlēšanās, ne intereses par grāmatām no manas puses nebija, bet bija tikai noraidošs mājiens ar galvu, viņš devās tālāk pie pirmā taksometra. Un kā par brīnumu pirmajā taksometrā pie loga atradās cilvēks, kurš izrādīja kaut nelielu, bet tomēr interesi, tad pusaudzis steidzās piedāvāt grāmatas vienu pēc otras. Uz brīdi "klients" aizkavējās pie vienas no grāmatām. Bet es redzu, ka grāmata tiek atdota atpakaļ, iedegas zaļais luksofora signāls un taksometrs aizbrauc. Garām aizbrauc arī mūsu taksometrs. Uz mirkli pagriezis galvu atpakaļ es redzu kā nopakaļ paliek grāmatu tirgotājs. Bet šis, veikli manevrēdams starp mašīnām un motocikliem, tomēr skrien pakaļ neatmezdams cerību to grāmatu pārdot :) Ātrums pieaug, taksometrs krustojumā nogriežas pa labi un dodamies tālāk uz viesnīcu. Pēc kādiem 300m nonākam nākošajā krustojumā, kur atkal deg sarkanā gaisma un izveidojies neliels sastrēgums. Abi taksometri stāv vidējā joslā un no malām mūs atdala vēl 2 joslas pilnas ar citiem transporta līdzekļiem. Pēc pavisam īsa mirkļa garām manam logam pazib tas pats puisis ar visu grāmatu kaudzi! Paskrien garām, pieskrien pie pirmā taksometra un atkal piedāvā to pašu grāmatu! Viņš noskrēja aptuveni 200-3000m cauri blīvajai satiksmei... noskrēja ar visu smago grāmatu kaudzi... noskrēja un neizlaida no acīm tieši to taksometru un tieši to cilvēku... noskrēja neatmetis cerību tomēr to grāmatu pārdot. Tas tik ir gribasspēks, tā tik ir fantastiska neatlaidība! Un jā! Viņš to grāmatu tomēr pārdeva!
Kad nonācām pie viesnīcas un izkāpām no taksometriem, es piegāju un pajautāju paziņam par grāmatu un par situāciju. Izrādās ka pirmajā krustojumā viņš tīri intereses pēc apskatīja vienu no grāmatām un mēģināja patirgoties par cenu, bet vienoties nesanāca. Otrajā krustojumā, kad ieraudzīja ar kādu neatlaidību pārdevējs skrien ar visu lielo grāmatu kaudzi pakaļ un pieskrējis nosauca cenu tieši pa vidu starp paša prasīto un "klienta" piedāvāto cenu, jau nevarēja atteikt un nopirka grāmatu :)
Lūk, šādas neatlaidības, izturības, pacietības, apņemšanās kā šim puisim, mums visiem dažbrīd pietrūkst ikdienā. :) Neatlaidības un izturības savu sapņu sasniegšanai un īstenošanai. Pacietības attiecībās ar citiem cilvēkiem. Apņemšanās attiecībā uz nākotnes plāniem. P.S. Grāmata saucās "Train to Pakistan".
Panem et circenses* Indija - pirmā diena.
citi ieraksti Radists d-grāmatā
Komentāri
Tavs komentārs

Komentārus var pievienot tikai reģistrēti lietotāji.

Iepazīšanās portāls oHo.lv
oHo.lv administrācija neatbild par iepazīšanās sludinājumu un pārējās portālā paustās informācijas saturu.
Apmeklējot oHo.lv Jūs apliecināt, ka esat iepazinušies ar oHo.lv lietošanas noteikumiem un apņematies tos ievērot.
© 2000.
oHo.lv izmanto sīkdatnes, lai darbotos un nodrošinātu Tev lielisku pieredzi.
Vairāk par sīkdatņu veidiem, to izmantošanu un konfigurēšanas iespējam lasiet šeit.
p.s. Mums arī nepatīk visi šie logi un paziņojumi, bet tāda nu ir kārtība 😅