FILMAS APSVEIKUMI VĀRDA DIENAS ČATS REKLĀMA oHo.lv
Lai lietošana būtu ērtāka, lūdzu, pagriez savu tālruni!
Reģistrētiem lietotājiem



Reģistrēties Aizmirsu paroli!
skarba dienasgrāmata
 Otrdiena 09-12-2025 12:50 11  58

"Slepenā" saruna

Sēž bankas uzgaidāmajā krēslā tantiņa. Mētelītis modē bija 1982.gadā.Cepure savā dzīvē redzējusi visu nedaudz augstāk par galvu. Zābaciņi ar gumiju un filcīti no tirgus plauktiņa.Sēž, sēž, neviens viņu nesauc un neviens neuzrunā.Kad jau klientu konsultante atbrīvojas, tantiņa pienāk un saka, ka viņai vajadzīga naudiņa.Uz ko jautājums: jūs esat pierakstijusies uz pieņemšanu?Tantuks apstiprina: 11.00, bet tagad jau 11.40.Jums sms atnāca ar reģistrācijas kodu?Es nezinu, saka tantuks. Labi, sēžaties! Pasi var?Nu var! Klusuma pauze. Darbiniece pārbauda identitāti un ieslēdz vislaipnāko balss toni pasaulē. Aha, tātad tantiņas konta stāvoklis ir plusos.Tātad, ko īsti gribējāt?Man teica, ka jāatverot banka internetā! A jums vajag noformēt internetbanku? Nu laikam. Jums mājās ir dators? Nē nav. Telefonā internets? Nēee.

Tad kā jūs lietosiet internetbanku?

Man ir kaimiņiene 12km no manis.Iešu pie viņas, tad viņa man palīdzēs savadīt tos kodus, ko jūs man sadevāt.

Man ieteikums jums, neatklājiet savai kaimiņienei savus pin kodus. Sargājiet sevi un Dievs jūs sargās. Pareizi jau tu saki, meit!

Tātad internetbanku mēs esam noformējušas, ko vel vēlaties? Nu kā teicu, 5 000 euro skaidrā man vajag tagad! Nē, tant, mēs te neizsniedzam skaidru naudu.To jūs izņemsiet tur ārā pie bankomāta.Bet man jūs jābrīdina, ka ja jūs izņemsiet vienā reizē 5000, tad nākamajā mēnesī banka no jūsu konta paņems nodevu 22, 50 euro. Jūs ar mieru?Nu ko lai dara meit, lai jau! Tā jau es tik lielu naudiņu neņemtu, bet man tā kāja sāp. Dakters teica, ka operācija var izmaksāt 2000 euro.Nu tad jūs pārskaitīsiet slimnīcai par operāciju caur internetbanku.Es taču nemāku un kur tad man slimnīcā kāds palīdzēs, nauda ir nauda rokās , meit!

Nu, labi. Es jums palielināšu dienas limitu uz 15000 euro. Lai jūms bankomāts iedod tos 5000 euro uzreiz. Bet ja es mazāk ņemšu nu 2000 euro, tad banka to komisiju neņems.Tantiņ, banka ņems arī no 2000 euro. Jums uzdevīgāk ņemt bankomātā mazāk par 750 euro, bet biežāk.Meitiņ, no manis līdz pilsētai 47 km, man tak jārunā mašīns, šopers.Tas tak ir dārgi.Es nevaru tik daudz maksāt.

Labi, sakārtojam bankas karti un iesim ārā, es palīdzēšu jums bankomātā veikt operāciju.Tantiņa skaļi čukst, un to kodu pierakstiet man te uz lapiņas pie kartes, man švaki ar to atcerēšanos, tak jau savu dzimšanas gadu tik ātri neaizmirššu.

Jā, draugi, bankai ir AUSIS.Un viņas ir visur. Kamēr tantiņu apkalpoja, zālē 3m attālumā no sarunas sēdēja vīrietis ap 35 gadiem un skruļļoja telefonu.Kad tante un darbiniece devās uz bankomātu, vīrietis arī pameta zāli. Varbūt tantes šoferis, varbūt radinieks, varbūt kaimiņš, varbūt krāpnieks, varbūt topošais skepkava.

Bet visādi citādi Jūsu nauda mūsu bankā ir drošībā! PIN, PUK un Oi.!

Chart GPT domas par mani jeb ...
citi ieraksti skarba d-grāmatā (~511)
Komentāri
Skumjudruva1950: Šausmas!Un tad brīnāmies, kur tik daudz krāpnieku saradušies.
#1
2025-12-09 14:02
tracer: mans ieteikums meit..
nekad netici bankaam un valstij naudas lietaas.
vienmeer apkraaps tevi..
tev banka noblokees kontu momentaa..peec ieneemumu dienesta zvana..un vareesi nospraagt badaa skaidrojoties.pueraadot ko ieneemumu dienestam.
nekad neuzticies shiim iestaadeem divaam.
nodoklus maksaa tu vai ne? pie aarsta vari tikt kad saap? visbiezhaak nevari jo valstij kvotu nav..
tikai peec shaada vien gaajiena jaabuut naivam lai ticeetu valstij
#2
2025-12-09 14:08
Optimiste: Tādām tantiņām it kā jābūt bērniem un mazbērniem...
#3
2025-12-09 14:50
S_65: Jau vismaz 15 gadus šādā veidā bankās klientus neapkalpo. Nevar tur sarunas noklausīties.
#4
2025-12-09 15:37
Flints: Klientu apkalpošana klātienē bankām ir kļuvusi par tik ekskluzīvu pakalpojumu, ka vienkārši riebjas. Uz klātienes apmeklējumu jāpiesakās iepriekš kā vizītē pie nez kādiem augstmaņiem, lai gan paši barojas tīri uz klientu rēķina. Par konta atlikumu procentus neaprēķina. Un ja vēl vēlēsies saņemt kasē skaidru naudu, paģērēs nesamērīgu komisijas maksu, lai gan, protams, turpat pie ieejas atrodas bankomāts. Tiešām jābrīnās, kā viena pakalpojumu nozare var kļūt tik priviliģēta un patērētājiem nedraudzīga...
#5
2025-12-09 16:09
DanaL: 15 ne 15, bet aptuveni tā bija tolaik, kad es vēl strādāju bankā. Un mums, darbiniekiem, bija jāpieslēdz tie elektroniskās saziņas rīki, vēlas to klients vai nē. Jo jau tolaik bija skaidrs, ka tāds bankas filiāļu tikls vairs nebūs nekad. Diemžēl tāds laikmets.
Un jau tolaik bankas tiešsaistē strādāja pārsvarā ar vecāka gadagājuma cilvēkiem, jaunie ienāca paretam. Un galvenais - krāpnieku tolaik bija krietni mazāk. Savairojušies tie ir tikai pēdējos gados, un lai kādu piekrāptu, nav nemaz jāizkāpj no gultas. Krāpšana, tāpat kā klientu apkalpošana, notiek attālināti.
Bet bērniem jāpalīdz vecākiem tikt galā ar saviem naudas līdzekļiem, tāpat kā citos ikdienas darbos - atnest/aiznest dažādus smagumus, utt. Varu tikai atkārtoties, laikmets mainās, un ja netiec galā pats, lūdz palīdzību citiem, Cilvēki ir atsaucīgi, galvenais neuzķerties uz draņķiem. Savulaik apmācīju savu mammu un tagad viņa savos 88 gados lieliski tiek galā ar saviem kontiem. Arī kaimiņiem ierādīju.
Pensionāriem bija arī iespēja iemācīties darboties ar datoru un saviem kontiem gan publiskā interneta pieejas vietās, gan kaut kādos pensionāriem speciāli sagatavotos kursos.
#6
2025-12-09 16:25
DanaL: Nezinu, Flint, kādi iemesli Jums liek apmeklēt banku tiešsaistē, bet man, kopš pati bankā vairs nestrādāju, nav bijis nekādas vajadzības tur iegriezties, Viss notiek attālināti. Piie tam, man tuvāka banka filiāle ir aptuveni 30 km attālumā, mazpilsētas jau sen palikušas bez tām. Un na*igb nav arī vajadzīgas. Ja nu kaut kas tiešām svarīgs risināms, tad to nokārtoju telefoniski.
Vienīgā problēma bija mammai, kad viņa kaut kāda mārrutka pēc izvēlējas saņemt savu pensiju bankā, kuras filiāle pie mums tolaik vēl darbojās. Cita starpā viņai kā autorizācijas rīku iedeva kodu kalkulatoru.
Kad jau otrais no tiem uzkārās, mēs nospļāvāmies un pārcēlām pensiju uz banku, kuras internetbankas autorizācijas rīks bija kodu karte. Tagad šī kodu karte ir stingri nošifrēta, un mammucim arī vairs nav vajadzīgi nekādi tieši bankas apmeklējumi.
Nav bankas, un pilsētā gaiss tīrāks.
#7
2025-12-09 16:39
Pārējos 4 komentārus var lasīt tikai oHo.lv reģistrētie lietotāji.
Tavs komentārs

Komentārus var pievienot tikai reģistrēti lietotāji.


Iepazīšanās portāls oHo.lv
oHo.lv administrācija neatbild par iepazīšanās sludinājumu un pārējās portālā paustās informācijas saturu.
Apmeklējot oHo.lv Jūs apliecināt, ka esat iepazinušies ar oHo.lv lietošanas noteikumiem un apņematies tos ievērot.
© 2000.
oHo.lv izmanto sīkdatnes, lai darbotos un nodrošinātu Tev lielisku pieredzi.
Vairāk par sīkdatņu veidiem, to izmantošanu un konfigurēšanas iespējam lasiet šeit.
p.s. Mums arī nepatīk visi šie logi un paziņojumi, bet tāda nu ir kārtība 😅