vezisTrismegists
Tikai analoģijas kategorijās domājot, spēsim izprast, kas
izraisa, veicina un ārstē vēzi. Skaidri jāapzinās, ka katrs no mums ir
acīm redzams un konkrēts kopums (vienība no daudzām vienībām), kas reizē
ir arī daļa no kāda cita, vēl lielāka kopuma (cilvēces). Šo kopumu
savukārt veido daudzas citas kopuma vienības. Tā, piemēram, mežs (kā
noteikts kopums) ir tikai daļa no vēl lielāka kopuma (ainavas), bet pats
tas veidojas no neskaitāmiem kokiem (daudz sīkākām kopuma vienībām).
Pievēršot uzmanību pašam kokam, redzam, ka tas ir tikai meža sastāvdaļa
un ka katram kokam ir savas saknes, stumbrs un galotne tā sastāvdaļas.
Stumbrs attiecas pret koku tāpat kā koks pret mežu vai mežs pret
ainavu.
Aplūkosim cilvēku, kas ir cilvēces daļa un kam
pašam ir daudzējādi orgāni un to sistēmas. Orgānus savukārt veido šūnas
un to apvienojumi. Visur vērojama spilgti izteikta hierarhiskā saikne
starp kopumu un daļu, kā arī otrādi. Cilvēce no katra atsevišķa cilvēka
gaida, ka viņš izturēsies tā, lai pēc iespējas vairāk veicinātu cilvēces
izdzīvošanu un attīstību. Bet cilvēks pats, lai izdzīvotu, savukārt no
orgāniem gaida to normālu funkcionēšanu. Arī orgāns no šūnām, kas to
veido, gaida tam jau dabas uzlikto pienākumu (funkciju) normālu
izpildi. Visi grib izdzīvot.
Šai hierarhijā, kuru varētu turpināt tālāk vai nu
uz vienu, vai uz otru pusi, katrs individuālais kopums (šūna, orgāns,
cilvēks) vienmēr ir zināmā pretrunā starp savu personisko dzīvi un
pakļaušanos augstākai vienībai (subordinācija).
Katra kompleksā veidojuma (cilvēces, valsts,
organizācijas) funkcionēšana tiek virzīta uz to, lai visas tā
sastāvdaļas pēc iespējas labāk pakļautos kopīgai idejai vai mērķim un
kalpotu tiem. Dabisks ir secinājums, ka ikkatru sistēmu vai orgānu
vājinās pat tikai dažu tā locekļu izstāšanās no spēles, kaut arī vienoto
kopumu pagaidām tas nevājinās. Bet eksistē robeža, kuru pārkāpjot,
rodas bīstamība, kas šo vienoto kopumu var izpostīt.
Vēsturiski uzskatāmi ir valsts iekārtu (formāciju)
izdzīvošanas piemēri. Valsti spēj vājināt pat daži pilsoņi, kuriem ir
parazītisks dzīves veids un kuri vēršas pret valsti, iesaistot šādā
darbībā ari citus pilsoņus. Un, pieaugot šai ļaužu grupai, kuras mērķis
ir pilnīgi pretējs valsts mērķiem, visai valstij rodas nopietnas
briesmas. Kādu laiku valsts cenšas aizsargāt savu pastāvēšanu. Taču, ja
tās mēģinājumi nevainagojas ar panākumiem, sabrukums ir nenovēršams.
Perspektīvā iespēja saglabāt valsti kā vienu
veselumu nozīmē sadumpojušos pilsoņu grupu laikus saukt pie
sabiedriskās kārtības, dodot tai visas iespējas piedalīties kopīgo mērķu
sasniegšanā. Diemžēl itin bieži valsts lietotie rupjie un varmācīgie
pasākumi citādi domājošo apspiešanai vai iznīcināšanai nedod panākumus,
bet drīzāk gan paātrina sabrukšanas procesu. No valsts struktūras
viedokļa opozīcijas spēki ir bīstami ienaidnieki, kuriem nav cita
mērķa, kā vien izjaukt veco, labo kārtību un veicināt haosa
izplatīšanos.
Bet šis ir tikai vienas puses viedoklis.
Cilvēkiem, kuri sacēlušies pret valdošo kārtību, tas ir pavisam citāds.
Un viņi to uzskata par vienīgo pareizo, ko arī vēlas īstenot. Valsts
pieprasa pakļaušanos, bet grupas grib brīvību. Un var saprast kā vienus,
tā otrus, bet nav viegli vienlaikus atbalstīt abu intereses, kādu no
viņiem neupurējot.
Ar šais rindās ietverto jēgu nekādā ziņā nav
domāts attīstīt nekādas politiskās vai sabiedriskās teorijas. Mēs
vēlamies, paplašinot šauro redzes leņķi, uzskatāmi parādīt vēža
attīstības procesu pilnīgi citā līmenī nekā līdz šim. Vēzis nav izolēts
process, kurš izpaužas tikai tajās slimības formās un stadijās, kam
medicīna devusi visiem zināmus nosaukumus. Tas ir daudz sarežģītāks un
interesantāks process, kas aptver daudzas mūsu dzīves sfēras. Gandrīz
visos citos slimību gadījumos vērojam tādu interesantu parādību, ka
saslimušais organisms ar visiem iespējamiem līdzekļiem cenšas
atbrīvoties no slimības. Un, ja viņam tas izdodas, mēs runājam par
izveseļošanos, pretējā gadījumā par nāvi.
Turpretī vēža audzējam attīstoties, ir novērojams
pavisam kas cits ķermenis pasīvi izturas pret šūnu patvaļīgo darbību
to pastiprinātu dalīšanos.
Sākumā tas nerada draudus visam organismam, jo šis
process vēl noris sadraudzībā ar to. Bet laika gaitā vēža šūna, sava
saimnieka neapstādināta un nepārveidota, sāk attīstīt un īstenot tikai
savus mērķus, neko citu vairs neņemot vērā. Savu darbību tā veic saskaņā
ar specifiku, kas piemīt orgānam, kurā tā ir ieperinājusies, pirmajā
vietā izvirzot pašas izplatīšanos. Izturēdamās citādi nekā daudzšūnu
būtnes locekle, tā atgriežas evolucionāri vēsturiskajā ziņā daudz agrākā
eksistences pakāpē kā vienšūnas veidojums. Šūnām ātri un haotiski
vairojoties, tiek nojauktas morfoloģiskās robežas (rodas infiltrāti*) un
šūnas pašas rada atbalsta punktus (izveidojas metastāzes). Pārējo
ignorēto šūnu apvienojumu šīs šūnas lieto sev par barību. Vēža šūnu
augšana un vairošanās reizēm notiek tik strauji, ka asinsvadi vairs
nejaudā apgādāt tās ar uzturvielām. Tādā gadījumā vēža šūnas,
izmantodamas rūgšanu, no skābekļa elpošanas ātri pārkārtojas uz daudz
vienkāršāku elpošanas veidu, ko jebkura šūna spēj radīt vienīgi sev.
Ļoti "veiksmīgā" vēža šūnas izplatīšanās beidzas
tikai tad, kad tā jau "apēdusi" sev kā barošanās vidi pakļauto cilvēku.
Tas uzvaras gājiens līdz tam brīdim, kad organisms galīgi zaudē spēkus,
vienmēr ir "veiksmīgs". Barošanās resursu izsīkšana ir tās nāve.
Rodas jautājums: kāpēc gan var pienākt tāda reize,
kad šāda pilnīgi vesela šūna pēkšņi satrakojas un veic iepriekš
aprakstīto ceļu? Kā vesela organisma vai orgāna paklausīgai loceklei
tai jāveic savs noteikts darbs un tam jāsignalizē par sajustiem
traucējumiem, lai tos likvidētu. Ilgu laiku šūna tā arī darbojas. Bet
tad reiz notiek tā, ka veselums tās "acīs" zaudē pievilcību un sākas
dumpis. Katra šūna taču ir brīva un neatkarīga, tāpēc dara, ko vien
grib. Un tai radusies ideja ar savu neierobežoto izplatīšanos kļūst
nemirstīgai. Kāpēc gan to neizdarīt? Veselums tādā gadījumā kļūst idejai
par traucētāju un ierobežotāju. Turklāt pārsteidzoši ir tas, ka šūna it
kā atceras savu iepriekšējo brīvību un atgriežas pie primitīvas
eksistēšanas. Tā ar pilnu jaudu kaismīgi tiecas pakļaut līdz šim
eksistējušās vienotības un kopības intereses tikai savai gribai un
nekautrīgi sāk īstenot savu brīvību.
"Veiksmīgā" virzība, kuras acīm redzamo kļūmīgumu
pirmoreiz izdodas atklāt ļoti vēlu, visbeidzot liek pamanīt, ka,
upurējot citus un izmantojot tos par barotni, beigas ir klāt arī pašai.
Vēža šūna eksistē un darbojas tikai tik ilgi, kamēr tā ir stāvokļa
noteicēja. Tiklīdz par noteicēju kļūst viss veselums, ļaundabīgajai
šūnai pienāk gals.
Iepriekš minētais liecina par liktenīgām sekām, ko
var radīt šāda attieksme pret brīvību un nemirstību. Tādējādi,
atrisinot divu polaritāšu "es" vai "kopība" problēmu, vēzis tiek
pilnīgi sakauts. Cilvēks šīs nelaimīgās problēmas risinājumu rod ar
ārkārtīgām grūtībām. Soļodams pa dzīvi, viņš taču ir raudzījies uz sevi
tikai no šo divu alternatīvu aspekta, bet dzīve ir gudra un
daudzveidīga. Atsacījušies no vecās sabiedrības vai paziņas, mēs pārāk
vēlu ievērojam, cik tie mums tomēr nepieciešami.
Vēža slimniekam nebūt nav bijusi vēlēšanās upurēt
sevi vēža šūnai, bet arī tai nav bijis tādas aizrautības, lai savu dzīvi
upurētu cilvēkam. Kā cilvēkam, tā arī šūnai ir vienlīdz brīnišķīgi
argumenti, tikai viņu viedokļi ir pavisam atšķirīgi. Abas puses grib
dzīvot un aizstāvēt vienīgi savas intereses un priekšstatus par brīvību.
Tādēļ katra puse ir gatava upurēt otru, bet ne sevi. Tas spilgti
izpaužas piemērā par valsti, kurā ir divas partijas, kas viena otru
neņem vērā, tādējādi novājinot gan sevi, gan valsti kopumā.
Parasti ārstniecības pasākumi tiek veikti, lai
vēža šūnu iznīcinātu. Šai arsenālā ir iekļautas atbilstošas operācijas,
apstarošana, ķīmiskā terapija. Un tas ilgst, kamēr vien to var izturēt
sirgstošā cilvēka organisms. Un, ja tomēr vēža šūnas uzvar, tad tās
upurē cilvēku.
Vēzis uz mūsu Zemes ir vecum vecs konflikts.
Divkājaino tēze "apēst vai pašam tikt apēstam" eksistē jau sen. Vai gan
mēs jelkad esam padomājuši par vēža šūnas rupjo rīcību un nežēlību, kā
ari par to, cik tuvredzīga ir šī vēža šūna, ka pati sevi ved uz nekurieni? Un vai mums ienāk prātā, ka itin
bieži paši uzvedamies kā vēža šūna, cenzdamies izdzīvot pēc šīs šūnas
teorijas? Tieši te arī ir meklējama vēža slimības atslēga. Un nav nejaušība, ka šī slimība mūsdienās ir tik plaši izplatījusies. Ļaundabīgās slimības tā ir mūsu kolektīvā portreta patiesā seja.
Mūsu gadsimtam raksturīga ir īsta ekspansija.
Politiskajā, reliģiskajā, ražošanas un personiskajā dzīvē cilvēki cenšas
izvērst kā savus mērķus, tā arī intereses, neņemot vērā objektīvos
ierobežojumus. Turklāt tiek lietota rafinēta cenšanās visur iedibināt
savus atbalsta punktus (metastāzes). Un jo bieži tie dod neierobežotu
iespēju gūt izdevīgumu un iedzīvoties. Kā audzēja šūna tiecas drīzāk
ieņemt vairāk atbalsta punktu, tāpat arī cilvēks nereti dzītin dzenas
pēc dažādiem labumiem. Komunikāciju sistēma veicina sakarus ar dažādām
valstīm un tautām. Ir tādi cilvēki, kuri ērti un izdevīgi aplidojuši
visu pasauli, bet nav iepazinuši prieku, ko dod sazināšanās ar kaimiņu
vai partneri, bet galvenais nav iepazinuši paši sevi. Aizmirsuši
vienotības jūtas, viņi reizēm nezina, kā un kur pavadīt brīvo laiku.
Toties azartiski ražo un ražo pat par daudz preču un pārtikas produktu,
lai tikai manipulētu ar cenām, pat iznīcinot šos ražojumus, lai tikai
saglabātu šīs cenas! Mūslaiku valdošā filozofija nezina citu mērķi kā
vien attīstība un progress. Strādā, pētī, eksperimentē, bet kāpēc, kā
dēļ? Progresa vārdā! Kāds mērķis ir progresam? Vēl lielāks progress!
īstenībā cilvēce atrodas tādā progresa trasē, kurai nav mērķa.
Milzu aklums un tuvredzība ir raksturīgi lielum
lielam vairumam mūsdienu cilvēces, kas ne ar ko neatšķiras no vēža šūnas
un tās izdarībām. Gadsimtiem ilgi daudzi jo daudzi divkājaino pārstāvji
kā saimnieki nežēlīgi ekspluatējuši apkārtējo vidi, lai tikai stimulētu
sabiedrisko ekspansiju. Pašlaik jau sācies tāds kā atskurbuma brīdis,
kad mēs beidzot esam konstatējuši, ka Dabas nāve neapstādami nozīmē arī
mūsu pašu bojā eju. Tik tiešām apbrīnojami, kur planētas maitātāji rod
vīrišķību tik drosmīgi apdraudēt sevi ar vēzi? Vai tā ir bērnišķīga
naivuma vai arī gara tumsības izpausme?
Vēzis tas ir mūsu patiesais spogulis, kas
nežēlīgi un nepievilcīgi atklāj gan mūs, gan ari mūsu ceļa beigas. Vēzi
nevar tāpat vien iznīcināt, tas jāizprot apziņas līmenī, apzinoties gan
sevi, gan ari to, ko paši esam sastrādājuši. Cilvēkam vienmēr ir
vēlēšanās sasist spoguli, ja viņu neapmierina attēls. Un ko tas dod?...
Cilvēkam bez jebkādiem kompromisiem ir jāapzinās, ka vēža rašanās cēlonis slēpjas viņā pašā. Ļaundabīgais audzējs tā ir pati lielākā iespēja atklāt savas kļūdas un misēkļus. Jācenšas
uzmanīgi un pacietīgi pārskatīt un atklāt tā "konspekta" vājās puses,
kuru līdz šim esam lietojuši gan mēs, gan vēzis.
Liela ir mūsu atkarība tiklab no kopuma, kā arī
citam no cita. Gadu simtiem ilgi pastāv visaptverošā Vienotība. Tā ir
Visumā eksistējošo saskaitāmo summa. Šī Vienotība dod dzīvību
daudzveidībai, kuras ikkatra daļa ir un paliek Vienotības sastāvdaļa un
ar apslēptām saiknēm ir vienota ar to. Diemžēl vēža slimniekam nav šīs
izpratnes, tāpēc viņš ir spiests savu kļūdaino vienotības izpratni dalīt
ar vēzi. Un, jo vairāk viņa "es" apziņā norobežojas no Vienotā, kurā
pašam ir tas gods būt par tā daļu, jo dziļāka ir šī zaudēta veseluma
izjūta. Ar laiku viņā nostiprinās un "sacietē" ilūzija, ka viņš pats ir
nozīmīgs centrs un ka viņam ir pa spēkam veikt neiespējamo, nemaz
neņemot vērā dabas likumus, apkārtējos apstākļus un cilvēkus.
Bet patiesībā tā īsti savrupināta Kosmosa esība
nekur nav sastopama, jo viss ir savstarpēji grandiozi savijies ritošos
mūžības ciklos. Cik lielā mērā mēs sevi atvirzām no vienotā veseluma,
tik ari zaudējam savas esības pirmcēloņa atgriezenisko saiti. Tādos
gadījumos ego cenšas pilnīgi apmierināt tikai savas prasības un citiem
diktēt ceļa virzību... Tādam "es" labs ir tikai tas, ar ko var vēl
vairāk norobežoties. Un to viņš dara tikai sevis dēļ, jo viņu vajā
bailes kļūt par vienu no visiem. Jo tas taču ir ego nāves vēstnesis. Ja
uzmanīgi pavērosim, tad redzēsim, ar kādu apdomu un pat ar inteliģentiem
paņēmieniem aizstāvas un savu eksistēšanu attaisno egoists, izmantodams
pat svētas teorijas un modernus uzskatus. Tā aizbarikādējies, tāds "es"
var nodzīvot gana ilgi, citus maldinādams. Iepriekšminētais rāda, ka
ceļā uz mērķi "es" un "tu" ir jāņem vērā eksistējošās polaritātes.
Mērķi, kuru dēvējam par Vienotību, var sasniegt vienīgi, upurējot savu
"es". Jo, kamēr eksistē "es", eksistē arī "tu". Un tik ilgi mēs izjūtam
pretrunas.
Lai atdzimtu garā, visupirms jānomirst šai mazajā "es".
Islāma mistiķis Rūmi šo tematu vispārina ar
brīnišķīgu un aizkustinošu nostāstu. "Vīrietis piegāja pie iemīļotās
sievietes durvīm un pieklauvēja. Balss jautāja: "Kas tur ir?" "Tas
esmu es," viņš sacīja. Sekoja atbilde:
"Man un tev šeit nepietiek vietas." Un durvis
palika slēgtas. Pēc grūtībās un vientulībā pavadīta gada vīrietis atkal
atnāca un pieklauvēja. Tā pati balss iekšpusē vaicāja: "Kas tur ir?"
"Tu," skanēja atbilde. Un šoreiz durvis viņam tika atvērtas.
Tikmēr, kamēr mūsu "es" bez mitas tieksies pēc
tādas dzīves, kuras mērķis ir tikai laupīt, sagrābt, mēs vienmēr, agrāk
vai ari mazliet vēlāk, cietīsim sakāvi tāpat kā vēža šūnas. No parastām
šūnām tās atšķiras ar to, ka par augstu vērtē savu ego. Šūnas kodols
korelē ar tās apziņu. Nav lieki zināt, ka ļaundabīgā audzēja
diagnosticēšana pamatojas uz šūnas kodola morfoloģiskām pārmaiņām. Šīs
kodola pārmaiņas atbilst pārlieku augstu vērtētai egocentriskai
domāšanai. Tas ari ir galvenais slimības simptoms, kas izpaužas
mūsdienās.
Vēža šūna meklē savu mūžīgo dzīvi materiālajā
izaugsmē un ekspansijā. Tās nesējs veic ko līdzīgu. Abi neapzināti kaut
ko meklē tikai matērijā... Bet ko īsti? Dzīvi visā tās krāšņumā! Kāds
paradokss! Jaucot saturu ar formu, vēlamo saturu cenšas iegūt, forsējot
formu. Tas nav nekas cits kā rūgts pašapmāns... Reiz tālā senatnē
cilvēcei tika mācīts, ka ir nepieciešams upurēt formas aspektu, lai
visbeidzot piepildītos ar saturu.
Sevis izzināšanas ceļā katram jāiegaumē tas, ka
"es" vai tūkstošveidīgais ego (patība) nav neatkarīga būtība. Tā ir
tikai daļa no mums, turklāt zemākā, kas nezina citas daļas. Mūsu
būtība jeb augstākais "es" ir spējīgs saprast, ietvert sevī visu un
visus neierobežoti līdz bezgalībai. Tas ir sintezēts un draudzīgs.
Tāpēc mums nav jābrīnās, ka ego lieto daždažādas viltības, lai tikai
noturētos, kaut arī šķietamā, tomēr personības varenības stadijā,
izmantodams jebkurus tam pieejamos līdzekļus.
Tikai sīvā kaujā uzvarot patību sevī pašā, izcīnām
spēju uzupurēties. Bet dzīve ir ārkārtīgi gudra, tās atsitieni
nekļūdīgi trāpa tiem, kas ir vainīgi dzīves dižo likumu priekšā.
Tādējādi tie, kas ir sākuši apzinīgi iedziļināties svēto esības aspektu
studēšanā un pēc tam arī to lietošanā, bez pienācīgas savu negatīvo
īpašību pārveides, kopā ar saviem sekotājiem tiek bargi sodīti. Mazais
"es", kas piepildīts ar iedomību un lepnību, nekad nespēs īstenot
patiesi cildenu mērķi. Tikai nedaudzi dzīvajo vidū pilnīgi atzīst, ka
viņu "es", ar ko viņi identificē sevi pašu, nekad neizcīnīs uzvaru. Diža nodarbe prasa arī dižu upuri no sevis.
Lielākajai daļai cilvēku ir bail no nāves, un tas
liecina tikai to, ka mēs vēl pārāk identificējam sevi ar savu "es". Bet
cik nožēlojami maz mēs zinām par savu būtību, kaut gan Zemi apdzīvojam
jau daudzus miljonus gadu! Tik sasāpējušās vēža problēmas atrisinājums
ir rodams tieši šais zināšanās par sevi pašu.
Un tikai tad, kad mēs sākam apzinīgi, soli pa
solim izzināt sevi kā veselumu (kopumu), sarežģītu un pretrunīgu būtni
un līdz ar to savu aprobežotību, tikai tad visbeidzot sākam sevi
apjaust kā veseluma daļu. Un sākam apzināties un uzņemties atbildību par
šo kopumu. Izpratnei attīstoties, sākam reāli apjēgt, ka šā veseluma
vai vienības labklājība ir arī mūsu labklājība,
jo mēs reize esam gan veseluma daļa, gan arī pats
veselums. Tā katra šūna organismā saņem kopīgu ģenētisko informāciju.
Taču tai, savukārt, skaidri jāsaprot, ka tā patiesi ir arī veselums, kā
māca hermētiskā** filozofija. Mikrokosmoss ir līdzīgs makrokosmosam.
Bieži vien nāvējošas ir aplamās pārdomas par "es"
un "tu" atšķirību, kuras rada šā "es" visvarenības un visatļautības
ilūziju. Šim "es" izdabā vāja rakstura cilvēki un kļūst tam par
barotni. Taču īstenībā "es" un "tu", daļas un veseluma liktenis ir
nedalāms. Jo nāve, ko vēža šūna gatavo organismam, kļūst arī par tās
nāvi, tāpat kā apkārtējās vides nāve ietver sevī arī mūsu pašu nāvi.
Taču vēža šūna stūrgalvīgi tic savai "zvaigznei", tāpat savai
"zvaigznei" tic arī cilvēki. Tāda ticība ir liktenīga.
Par pašu galveno starp visiem pārējiem un jo svarīgākajiem ārstniecības līdzekļiem mēs nosauksim mīlestību. Ar
savu gaismu tā spēj izgaismot tumsu, kas ir mūsos, tā palīdzēs atklāt
mūsu izveidotos ierobežojumus un barikādes; ielaist sirdī citus un
sasildīt tos, lai mēs kļūtu vienoti ar tiem. Tikai tad radīsies
brālīgums. Tas, kurš patiesi mīl, neizvirza savu "es" pirmajā vietā, jo
izjūt tieksmi pēc veseluma un vienotības. Tas attiecināms ne tikai uz
cilvēku, bet gan uz visu, kas eksistē. Tie, kuri patiesi mīl dzīvniekus,
uzskata par pilnīgi neiespējamu .raudzīties uz tiem no ēdāja viedokļa.
Tā nav saldena pseidomīlestība, bet gan mūsu būtības dzīlēs apzināta
aktīva šīs kopības izpratne.
Vēzis parasti norāda uz cilvēku, kam piemīt pseidomīlestība. īstai mīlestībai raksturīga ir spēja pārvarēt
visas robežas un šķēršļus. Tajā apvienojas un
saplūst visi pretstatījumi. Tā izplata savu brīnumaino ietekmi uz visu
dzīvo, un tā nebaidās no nāves. Mīlestība ir dzīves kvintesence. Tam,
kurš nav savā apziņā pārdzīvojis tādu mīlestību, nemitīgi draud
briesmas ieslīgt tikai miesīgā mīlā vien, kurai sekas būs nenovēršams
vēža uzbrukums.
Arī vēža šūna tāpat pārvar visas robežas un
šķēršļus un nebaidās no nāves, drosmīgi iedama plašumā un dziļumā. Taču
vēzis ir mīlestība uz maldu pamata.
Iegaumēsim: pilnība un saplūšana vienā veselumā var īstenoties tikai apziņā, nevis matērijā.
Matērija ir tikai apziņas ēna un gluži veltīgi ir
censties pierādīt pretējo. Formu pasaules iekšienē cilvēks nekad nespēj
pilnīgi īstenot to, kam ir nemainīgs pamats.
Lai kā pūlētos tie, kas vēlas pasauli darīt
labāku, tā neatveseļosies, kamēr netiks atrisinātas problēmas un
konflikti visas cilvēces līmenī. Nekad cilvēce nebūs vesela, ja netiks
atrisināts dzīvības un nāves jautājums. Nekad nebūs visaptverošas
mīlestības, ja mēs nepārvarēsim tos ierobežojumus, kurus rada formu
pasaule. Un visus šos mērķus sasniegt un problēmas atrisināt var katrs
un jebkurā laikā, rūpīgi izpētot sevi |