FILMAS APSVEIKUMI VĀRDA DIENAS ČATS REKLĀMA oHo.lv
Lai lietošana būtu ērtāka, lūdzu, pagriez savu tālruni!
Reģistrētiem lietotājiem



Reģistrēties Aizmirsu paroli!

Dienasgrāmatas (blogi)

 fargo,  05-04-2016 20:05 4  19

iesaku izlasīt

My students are know-nothings.


My students are know-nothings. They are exceedingly nice, pleasant, trustworthy, mostly honest, well-intentioned, and utterly decent. But their brains are largely empty, devoid of any substantial knowledge that might be the fruits of an education in an inheritance and a gift of a previous generation.
But ask them some basic questions about the civilization they will be inheriting, and be prepared for averted eyes and somewhat panicked looks. Who fought in the Peloponnesian War? Who taught Plato, and whom did Plato teach? How did Socrates die? Raise your hand if you have read both the Iliad and the Odyssey. The Canterbury Tales? Paradise Lost? The Inferno?Who was Saul of Tarsus? What were the 95 theses, who wrote them, and what was their effect? Why does the Magna Carta matter? How and where did Thomas Becket die? Who was Guy Fawkes, and why is there a day named after him? What did Lincoln say in his Second Inaugural? His first Inaugural? How about his third Inaugural? What are the Federalist Papers?

They have learned exactly what we have asked of them – to be like mayflies, alive by happenstance in a fleeting present.

Our students are the achievement of a systemic commitment to producing individuals without a past for whom the future is a foreign country, cultureless ciphers who can live anywhere and perform any kind of work without inquiring about its purposes or ends, perfected tools for an economic system that prizes “flexibility” (geographic, interpersonal, ethical).

In such a world, possessing a culture, a history, an inheritance, a commitment to a place and particular people, specific forms of gratitude and indebtedness (rather than a generalized and deracinated commitment to “social justice”), a strong set of ethical and moral norms that assert definite limits to what one ought and ought not to do (aside from being “judgmental”) are hindrances and handicaps.


They won’t fight against anyone, because that’s not seemly, but they won’t fight for anyone or anything either. They are living in a perpetual Truman Show, a world constructed yesterday that is nothing more than a set for their solipsism, without any history or trajectory.
(Patrick Deneen is David A. Potenziani Memorial Associate Professor of Constitutional Studies at Notre Dame.)
nevaru izdomat virsrakstu Hidden Camera
citi ieraksti fargo d-grāmatā
Komentāri
Drole: Taa kaa Rietumu universitaatees mudzh no marksistu-ljenjinistu mazdeeliem, Marksa plaans driiz tiks iistenots: "We must organize the intellectuals and use them to make Western civilization stink. Only then, after they have corrupted all its values and made life impossible, can we impose the dictatorship of the proletariat"
http://www.angelusonline.org/index.php?section=articles&subsec
tion=print_article&article_id=2514

http://www.thecollegefix.com/post/26387/
http://en.metapedia.org/wiki/Cultural_Marxism
#1
2016-04-06 01:55
fargo: piekrītu.

un arī vairs nav tāds pārsteigums, kā kādā tēmā ierpriekš izliku video ar studentu ekspresaptaujām. mazāk pārsteidz pieaugušu un itkā izglītotu cilvēku nespēja atbildēt, kurš uzvarēja viņu pašu valsts pilsoņu karā. konfūzs mēginot atbildēt kādā valodā runā lielbritānijā "british?", asv universitātē studējošas amerikānietes nespēja atbildēt no kādas valsts asv ieguva neatkarību.
"But their brains are largely empty, devoid of any substantial knowledge that might be the fruits of an education in an inheritance and a gift of a previous generation."
ja to saka top universitātes profesors... varbūt tas arī ir noticis.
#2
2016-04-06 03:37
marselis: ..)
#3
2016-04-06 12:06
Rinkulis: 100% ka tā ir noticis...Latvijā ir tieši tas pats....un skuj tu ko padarīsi...lielā mērogā...
#4
2016-04-07 18:18
Tavs komentārs

Komentārus var pievienot tikai reģistrēti lietotāji.

Kāds ir viedoklis par "ņēmējiem"? (19)
Kad sieviete ņem naudu par sex pakalpojumiem ,viņu sauc par prostitūtu.Latvijas pilsonis,mācījies šeit par valsts naudu ...
Ko domājat par skandālu Vācijā(Jaungada naktī Ķelnē)? (51)
Sīkāka informācija šeit - http://www.tvnet.lv/zinas/arvalstis/590666i
Kāds būtu jūsu visu laiku politiskais labākais favorīts? (38)
Kas tiešām domatu par tautu.Var komentēt par vienalga kuru gan no vēstures gan no pašreizējiem.Tāpat varat uzrakstīt ...
Uzvaras pieminekli - nojaukt vai nē? (93)
nojaukt, nenojaukt? jā, nē? kāpēc?

Iepazīšanās portāls oHo.lv
oHo.lv administrācija neatbild par iepazīšanās sludinājumu un pārējās portālā paustās informācijas saturu.
Apmeklējot oHo.lv Jūs apliecināt, ka esat iepazinušies ar oHo.lv lietošanas noteikumiem un apņematies tos ievērot.
© 2000.
oHo.lv izmanto sīkdatnes, lai darbotos un nodrošinātu Tev lielisku pieredzi.
Vairāk par sīkdatņu veidiem, to izmantošanu un konfigurēšanas iespējam lasiet šeit.
p.s. Mums arī nepatīk visi šie logi un paziņojumi, bet tāda nu ir kārtība 😅